Az irodai bútor megvásárlásakor a kis- és nagyvállalatok, az alkalmazottak munkájának hatékonyságát segítő eszközöket választják a legszívesebben. Ha a munkás jól érzi magát a környezetében, akkor a teljesítménye is nőni fog. Az irodai munkához a megfelelő irodaszék kiválasztása központi szerepet kell játsszon a bútorok beszerzésekor. Egy felsővezető irodájába jó ha olyan irodaszék kerül, amelyik széles háttámlájú, gondosan kidolgozott és karfával ellátott. Az ilyen szék a hosszú tárgyalások során kényelmes ülést biztosít a vállalat vezetői számára.
Azoknak a munkásoknak, akik napi 8 órában számítógép mellett dolgoznak, olyan irodaszék felel meg, amelyik az egyenes gerinctartást biztosítja, így nyaki vagy gerincfájdalmak nem fordulhatnak elő olyan gyakran. Azok a munkások, akiknek több alkalommal is fel kell állniuk a székből a munkaidő során, javasolt olyan ülőalkalmatosság beszerzése, amelyiken nincs kartámasz, illetve görgőkkel van ellátva, így támogatva az alkalmazott mobilitását. A vállalat vendégei számára pedig, gondosan oda kell figyelni, hogy kényelmes és esztétikus irodaszék várja őket.