A vállalatirányítás terén számos kifejezéssel lehet találkozni, amelyeket az emberek megpróbálnak megérteni, azonban sokszor összekevernek különböző kifejezéseket, vagy azt hiszik, hogy kettő ugyanazt jelenti, így érdemes nagyobb figyelmet szentelni ezek megértésének. A CRM rendszer függetlenül is működhet, így nem ugyanaz, mint az ERP rendszer, ami sajnos sokan összekevernek. Egy integrált ERP rendszernek lehet része a CRM rendszer is, azonban külön is kiválóan működhet. A CRM gyakorlatilag egy ügyfélkezelő rendszer, aminek a célja az, hogy minél magasabb szintre emelje a kapcsolatot a cég és az ügyfelek, megrendelők, beszállítók között.
Egy CRM rendszer minden hasznos adat kezelését egy helyen végez el, ezáltal pedig áttekinthető lesz a teljes adatbázis, így bármilyen adatot könnyedén fel lehet használni. Ilyen egyszerű áttekintések segítségével pedig könnyedén lehet olyan következtetéseket levonni, amelyek rendkívül hasznosak lehetnek a cég számára. A CRM rendszerből bármikor előhívhatóak a tárolt adatok, ami megkönnyíti a felhasználók munkáját.